Splitski studij konzervacije-restauracije osnovan je 1997. godine. Do danas je na Odsjeku za konzervaciju-restauraciju realizirano više od sto konzervatorsko-restauratorskih projekata, a prigodna izložba predstavila je neke od njih. Osim "pravih" umjetnina, posjetitelji su mogli vidjeti i panoe na kojima je prikazano zatečeno stanje izložaka te tijek izvedenih konzervatorsko-restauratorskih radova.
Izložbu je otvorila Larisa Aranza, pročelnica Odsjeka za konzervaciju-restauraciju, najavivši skori izlazak iz tiska kataloga umjetnina restauriranih na Odsjeku za konzervaciju-restauraciju. Dekan Umjetničke akademije dr. sc. Miljenko Grgić u svom se govoru prisjetio skromnih početaka djelovanja Odsjeka. Istaknuo je kako je ova izložba vrlo značajan događaj kojim se obilježava i deseta godišnjica djelovanja Umjetničke akademije u Splitu. Mr. sc. Zoraida Demori-Staničić, pročelnica vanjskih radionica Hrvatskog restauratorskog zavoda, spomenula je uspješnu suradnju splitskih konzervatora i Odsjeka za konzervaciju-restauraciju, te podsjetila na značajnu ulogu Odsjeka za konzervaciju-restauraciju u obrazovanju stručnog kadra i ekipiranju restauratorskih radionica na širem splitskom području.
Tijekom proteklog desetljeća studenti Odsjeka za konzervaciju-restauraciju sudjelovali su u izvedbi konzervatorsko-restauratorskih radova na brojnim umjetninama i građevinama; od antičkih skulptura iz Augusteuma Narone do Peristila Dioklecijanove palače, od antičkih podnih mozaika na Visu do sakralnih zbirki na području od Splita do Dubrovnika.
Specijalističko usmjerenje Konzervacija-restauracija štafelajnih slika i polikromiranog drva predstavilo je devet umjetnina. Izložene su četiri uljene slike na platnu: slika 'Oplakivanje Krista' iz samostana Gospe od Pojišana u Splitu, rad nepoznatog slikara iz XVII. stoljeća, dvije slike na temu Svete obitelji, od kojih jedna dolazi iz samostana sv. Frane u Splitu, a druga iz dominikanskog samostana sv. Marije u Bolu (obje su slike radovi nepoznatih slikara iz XVII. stoljeća) te slika 'Sv. Roko' iz župe sv. Roka u Splitu, rad nepoznatog slikara iz XIX. stoljeća, kojoj pripada i vrlo lijepi drveni rezbareni i pozlaćeni okvir iz XVIII. stoljeća. Izložena je i oltarna slika u tehnici jajčane tempere na drvu s prikazom sv. Nikole iz crkve sv. Nikole u Strmendolcu, djelo nepoznatog slikara iz XVIII. stoljeća. Osim slika, izloženi su i predmeti od polikromiranog drva: rezbareno, pozlaćeno i polikromirano svetohranište iz XVIII. stoljeća iz župnog muzeja u Supetru na otoku Braču, moćnik – pokaznica iz samostana sv. Frane u Splitu, rad nepoznatog umjetnika iz XVIII. stoljeća, te dva drvena rezbarena i pozlaćena barokna putta iz Muzeja grada Trogira.
Specijalističko usmjerenje Konzervacija-restauracija kamena predstavilo se vrlo vrijednim izlošcima: dijelovima kamenog retabla iz crkvice Betlem na Marjanu te pročelnom gredom kamina koja se danas čuva u Muzeju grada Splita, a izvorno se nalazila u palači Grisogono na Peristilu. Kameni retabl iz crkvice Betlem djelo je domaćeg majstora bliskog Andriji Alešiju, nastalo početkom XVI. st. Izložen je središnji dio retabla s prikazom Kristovog rođenja te dva reljefa s prikazima sv. Jeronima i sv. Onofrija, koji ga flankiraju. Pročelna greda kamina iz palače Grisogono pripisuje se velikom renesansnom kiparu i arhitektu Nikoli Ivanovom Firentincu.
Specijalističko usmjerenje Konzervacija-restauracija zidnog slikarstva i mozaika predstavilo se dvama projektima. To su: konzervatorsko-restauratorski zahvat na dekorativnim zidnim i stropnim oslicima iz crkvice sv. Roka u tugarskim Umama te zaštitni radove na mozaičnoj podnici piscine s arheološkog lokaliteta Sv. Martin u Ivinju pored Tisnog. Barokna crkvica sv. Roka u Umama datirana je u XVII. ili XVIII. stoljeće, a oslici na zidovima i stropu potječu s kraja XIX. ili početka XX. stoljeća. Mozaici s arheološkog lokaliteta Ivinj datiraju se, pak, u II. ili III. stoljeće. Ovaj konzervatorsko-restauratorski projekt je osobito zanimljiv jer je uključivao i izradu kopije mozaika koja će se postaviti na mjesto izvornika. Izvornik će biti izložen u muzeju.
Specijalističko usmjerenje Konzervacija-restauracija metala nastavu izvodi u suradnji s Pomorskim muzejom u Splitu, a umjetnine u obradi su mahom predmeti iz muzejskog fundusa. Na izložbi su prikazani pištolj na piston i puška na tromblon (trombon).
Od 2005. godine pri Odsjeku za konzervaciju-restauraciju djeluje Laboratorij za konzervatorska istraživanja. Laboratorij se bavi znanstveno-istraživačkim i stručnim radom, a na izložbi se predstavio dvama projektima: istraživanjem stanja ulomaka antičke arhitekture iz kninskog muzeja na Tvrđavi i istraživanjem stanja dolama u depou Viteškog alkarskog društva u Sinju.
Autori tekstova izložbenih panoa bili su: Larisa Aranza, Jurica Matijević, Sagita Mirjam Sunara (specijalističko usmjerenje Konzervacija-restauracija štafelajnih slika i polikromiranog drva), dr. sc. Branko Matulić (Konzervacija-restauracija zidnog slikarstva i mozaika), Ivo Donelli (Konzervacija-restauracija kamena), Filip Rogošić (Konzervacija-restauracija metala) i mr. sc. Dragica Krstić (Laboratorij za konzervatorska istraživanja).
Objavljeno: 20. prosinca 2007.
Lektorirano 31. listopada 2011. (M. G. Milić)